Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
LISAC_88 Roveraš
Pridružen/-a: 06.08. 2009, 06:03 Prispevkov: 586 Kraj: Železniki
|
Objavljeno: 14 Apr 2011 17:09 Naslov sporočila: Rover 416si-Delovanje ventilatorjev? |
|
|
Živjo. Zanima me, če kdo ve kako se vklapljajo ventilatorji pri Roverju 416Si? Zadeva je sledeča, pri mojem Roverju so bili od zmerom problemi s hladilno tekočino. Pušalo je že povsod (ohišje termostata, cevi, vodna črpalka, dihtnga sesalnega kolektorja, na avtu je že 3.dihtnga glave ) Sedaj odkar je bila menjana dihtnga glave in glava brušena je bilo mir, zadnjič mi je spet počila ena cev saj so vse že pregrete itd... Smo jo poštukali in nikjer ne vidim da bi puščalo ampak nivo hladilne pada. V 14 dneh sem dolil že cca. 1-2 litra. Danes sem dolil pol litra in avto lavfal na mestu pribl. 20 minut, kazalec pride na malo manj kot polovico skale (delovna temperatura) ampak mi ne zalavfa nobeden od ventilatorjev. Eden je pred hladilnikom, drrugi pa na drugi strani hladilnika (proti maski). Ventilatorja se oba vklopita le ko vključim klimo, če imam samo ventilacijo do konca (stopnja 4.) in po 20 min. pa nobeden. Eden se vrti počasneje kot drug, se lahko zaradi tega tudi sistem preveč greje (trpijo cevi...) Avto je problematičen. Še nekaj, imam nov izpušni sistem, komplet razen katalizatorja, opazil sem da ven kaplja voda in to kar dosti. Je to normalno če je nov (kondenz)? LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Marko Stalni uporabnik
Pridružen/-a: 10.07. 2009, 16:52 Prispevkov: 268 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: 14 Apr 2011 17:51 Naslov sporočila: |
|
|
Hmmm, če oba ventilatorja delujeta ob ko deluje klima na katerikoli poziciji pihanja, potem je to dober znak, saj je to normalno
Temperature vklopov ventilatorjev so okrog 100 ter 110 °C, ker imata ventilatorja dve stopnje (zaporedna in vzporedna vezava). Če imaš kako možnost, izmeri temperaturo z kakim termometrom (laserski ali pa od kakega multimetra). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LISAC_88 Roveraš
Pridružen/-a: 06.08. 2009, 06:03 Prispevkov: 586 Kraj: Železniki
|
Objavljeno: 14 Apr 2011 17:57 Naslov sporočila: |
|
|
Marko je napisal/a: | Hmmm, če oba ventilatorja delujeta ob ko deluje klima na katerikoli poziciji pihanja, potem je to dober znak, saj je to normalno
Temperature vklopov ventilatorjev so okrog 100 ter 110 °C, ker imata ventilatorja dve stopnje (zaporedna in vzporedna vezava). Če imaš kako možnost, izmeri temperaturo z kakim termometrom (laserski ali pa od kakega multimetra). |
Kje pa lahko merim temperaturo? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Badzo Roveraš
Pridružen/-a: 16.02. 2010, 18:04 Prispevkov: 919
|
Objavljeno: 14 Apr 2011 18:12 Naslov sporočila: |
|
|
Ok, bom ti kar po vrsti odgovoril.
1. PUŠČANJE HLADILNE TEKOČINE
Imaš na šipki kaj majoneze? Kakšna je ekspanzija? Motor kuri olje? Kdo ti rihta, kaj si menjal vse in kaj si dal notri?
Obstaja tudi možnost, da je počena glava.
2. Ja, v izpuhu je kondenz. Spet odvisno koliko ti teče ven.
3. Ventilatorja sta dva. Prvi je ventilator hladilnika vode - tega vidiš z notranje strani. Na drugi strani pa je ventilator hladilnika klimatske naprave. Tega vidiš, če pogledaš spodaj z zunanje strani čez odbijač in sicer na levi strani avta.
Vklapljajo se pa: če klima NE laufa, se prižiga samo ventilator hladilnika vode, ki ima samo eno stopnjo. ON in OFF. Vklopi ga ko je cagar približno na polovici, nato zraste na kako debelino kazalca čez polovico nato pade. Pelji se kak krog ali dva vsaj kake 20km po avtocesti in pripelji nazaj pa pusti tečt motor na mestu. Praviloma bi moral vklopit ventilator zelooo kmalu po zaustavitvi.
Kadar je klima vklopljena pa se, s prižigom klime vklopi ventilator hladilnika vode ter ventilator hladilnika klime in sicer slednji se vklopi na prvi stopnji. In zdeva je taka dokler se voda ne segreje ali pa v kondenzatorju ne naraste pritisk, takrat pa steče z drugo (občutno hitrejša stopnja, pa tudi zelo slišna je takrat) stopnjo.
Bi te pa pri tem opozoril na par stvari:
1. moj ventilator vode je tako tih, da ga dejansko ne slišiš. Sliši se samo, ko motor malo počepne pred vklopom potem pa takoj obrati zelo nežno zanihajo - to je notri v kabini nezaznavno, zunaj pa slišiš pri izpuhu. Ventilator pa slišiš samo, če v mirnem okolju počepneš h avtu in daš ušes popolnoma zraven maske.
2. Ko sem avto dobil, sem imel občutek da se nič ne dogaja z ventilatorji. No in dejansko se ni. Ventilator vode se ni vklpaljal. Vklopil sem klimo takrat je zalaufal oba, nato sem ga pa zanalašč pustil teč, ker me je zanimalo kaj se bo zgodilo. No in preklopa na drugo hitrejšo stopnjo ni bilo, kljub temu da je kazalec za T zlezel na 3/4. Zanimivo je tudi to da ko je dedek vozil prikolico na morje (mala počitniška prikolica, naloženo in vklopljena klima, ventilator klime nikoli ni tekel na polni hitrosti, tudi v koloni ob stanju ne). Potem sem pa enkrat staknil konektor ventilatorjev dol in še enkrat nataknil - od takrat jih vklaplja bombastično. Če mi klima dela in avto stoji po daljši vožnji kake 15-20minut in je prižgan, ventilator klime začne obratovat na polni hitrosti, ki pa je zeloooo glasna in tudi če daš roko pred mrežico spodaj pod tablico, čutiš da močno vleče noter zrak.
Drugače pa Rover se nikoli ni pregrel zaradi ventilatorjev. Vedno zato, ker je zmanjkalo vode. Tudi če pogledaš, avto se segreje, vklopi se ventilator in ga zelo hitro ohladi - dobre 20sekund rabi, medtem ko na kakem renoju laufa ventilatorje celo stoletje preden ga ohladi.
Če te pa srkbi imaš pa konektor, ki ga iztakneš in ventilator vode se vklopi, ventilator klime pa na drugi (torej full speed) stopnji.
Če ne veš kje je ti, lahko slikam in prilepim. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LISAC_88 Roveraš
Pridružen/-a: 06.08. 2009, 06:03 Prispevkov: 586 Kraj: Železniki
|
Objavljeno: 14 Apr 2011 20:04 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za tako obširen odgovor na moj problem. Glej tako je, lahko je da ventilatorja delujeta normalno, ne vem še, na šibki ni majoneze, ekspanzija pa je še malenkost umazana od prejšnjič ko je šla dihtnga na glavi in se notri na stenah pozna malo majoneze še, minimalno. Motor mi popije pribl. 1l olja na 15.000 km, rihta mi ga pa moj mehanik, ki je vredu in sem velikokrat zraven oz malenkosti tudi mehanika Trilar KR (Rover & BMW). Menjalo se je pa pri menjavi jermenov in napenjalcev tudi vodno črpalko in novo tesnilo glave in sesalnega kolektorja, proizvajalcev ne poznam, menjano vse 11.2010! Glava naj ne bi bila počena oz. če je zdaj v tem času... Bom se peljal, vendar mi cagar nikoli ne gre višje kot malo pod polovico skale, višje je šel le kadar se je pregrel (takoj ustavil) to je bilo cca.2-3 x ko se je snela ali počila katera od preperetih cevi. Bom poročal kako bo, se bom peljal in videl kaj naredi. torej praviš da lahko tudi snamem konektor, prosim za kakšno fotko da vidim kje je, čeprav jutri ne vem če bo čas, ko mam cel dan službo... LP Hvala |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Badzo Roveraš
Pridružen/-a: 16.02. 2010, 18:04 Prispevkov: 919
|
Objavljeno: 14 Apr 2011 20:36 Naslov sporočila: |
|
|
Hja, olja gre kar dosti, tudi vode gre dosti.
Si mogoče pomislil da bi ga zapeljal do Markota (trilar), da ti ga še enkrat odpre? Meni se je stanje sedaj normaliziralo, majoneze na šipki nimam več, olja mi ne pije, zginja pa še zmeraj voda nekam, ampak občutno počasneje kot prej. Kam, pa tudi verjetno vodja ne vem katerega oddelka pri Roverju ne bi vedel
Lahko ti ventilator popolnoma normalno dela pa je samo zelo tih. Če se ustaviš po kaki recimo 20-30km vožnji sploh sedaj ob zunanji T čez 15 stopinj in odpreš havbo, pa še malček z zajlo nabiješ gas (recimo na kakih 2500obratov) se mora motor garant segret do vklopa ventilatorja vode. Klimo ob tem testu pusti izklopljeno. Na srečanju mormo it na Raceland, tam bo sigurno ventilator laufal
Kar se tiče kazalca - ti imaš itak kolikor vem malček drugačne cagarje kot jaz pa mogoče tudi način delovanja drugačen.
Ja, konektor se da iztaknit, bom jutri slikal pa mogoče še posnel vklop ventilatorja.
Oba ventilatorja na full speed mode, pa sta mi laufala v koloni lani na Pagu, ko smo čakali na trajekt. Cagar je pa bil kot pribit pod polovico Samo hlajenje pri Roverju ni problematično, problem je prevelik pritisk v hladilnem sistemu in pa če zmanjka hladilne tekočine. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LISAC_88 Roveraš
Pridružen/-a: 06.08. 2009, 06:03 Prispevkov: 586 Kraj: Železniki
|
Objavljeno: 14 Apr 2011 21:04 Naslov sporočila: |
|
|
Ja to zna biti kar problem ugotovit, odkar sem ga kupil imam probleme s hladilno,malomarno vzdrževanje prej... Ne vem ali bi ga peljal še enkrat k Markotu ali ne, saj se malo ogrevam za 75... Če poskusno vklopim klimo, se pri zaprti havbi lepo slišita ventilatorja in tudi ko jo izklopim se slišita da se ustavljata... Ni mi dalo mira pa sem ga sedaj šel peljat cca.30km v klanece, 2-3 prestava, sem ga kar dobro pritiskal, na ravnini sem se ustavil, odprl havbo in čakal, vendar se nobeden ni vklopil, sem tudi svetil z baterijo vanju toda nič? Kaj ta prevelik pritisk in hladilni sistemoz. tekočina je problem samo pri motorjih tipa K-Series ali tudi pri KV6 (Rover 75 2.0 V6) ki ima KV6 motor? LP in hvala za nasvete in pomoč. Samo to je čudno, če ventilatorja ne bi delala se ob vklopu klime ne bi vklopila, tako pa...kaj lahko termostat taji oz. jih ne vklopi in kaj, takrat ko jih bi moralo? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Badzo Roveraš
Pridružen/-a: 16.02. 2010, 18:04 Prispevkov: 919
|
Objavljeno: 14 Apr 2011 21:16 Naslov sporočila: |
|
|
Hm, ventilator bi se pri taki vožnji ki jo omenjaš moral vklopit in sicer samo ventilator vode.
Lahko da te res heca ta konektor, ki je hkrati stikalo.
koliko časa si pa čakal? Težko je rečt, ker je sedaj že malenkost hladneje zunaj, z odprto havbo pa dobi še dodatno količino zraka. Ampak vseeno kake 10minut maks in bi ga moral vklopit. Si prav videl ventilator ki je bližje motorju da stoji?
Meni ga je zadnjič na Krvavec na vsakem drugem ovinku vklopil (zunaj je bilo dobrih 22stopinj, jaz pa tudi nisem bil preveč nežen z avtom). Sicer sem non stop gledal na kazalec T, da ne bi kako sranje ratalo, ampak ko se je začel motor gret ga je ventilator normalno ohladil. Je pa res da je rabil malo dlje časa da ga je ohladil na normalno pozicijo - klanec je kar hud pa 1. in 2. sta mi pele s kar visokimi obrati
Drugače to je problem z motorji K serije. V6 naj bi bili OK. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LISAC_88 Roveraš
Pridružen/-a: 06.08. 2009, 06:03 Prispevkov: 586 Kraj: Železniki
|
Objavljeno: 15 Apr 2011 06:01 Naslov sporočila: |
|
|
Badzo je napisal/a: | Hm, ventilator bi se pri taki vožnji ki jo omenjaš moral vklopit in sicer samo ventilator vode.
Lahko da te res heca ta konektor, ki je hkrati stikalo.
koliko časa si pa čakal? Težko je rečt, ker je sedaj že malenkost hladneje zunaj, z odprto havbo pa dobi še dodatno količino zraka. Ampak vseeno kake 10minut maks in bi ga moral vklopit. Si prav videl ventilator ki je bližje motorju da stoji?
Meni ga je zadnjič na Krvavec na vsakem drugem ovinku vklopil (zunaj je bilo dobrih 22stopinj, jaz pa tudi nisem bil preveč nežen z avtom). Sicer sem non stop gledal na kazalec T, da ne bi kako sranje ratalo, ampak ko se je začel motor gret ga je ventilator normalno ohladil. Je pa res da je rabil malo dlje časa da ga je ohladil na normalno pozicijo - klanec je kar hud pa 1. in 2. sta mi pele s kar visokimi obrati
Drugače to je problem z motorji K serije. V6 naj bi bili OK. |
Ja čakal sem nekje 5 minut, lahko da me heca to stikalo za vklop. Ventilatorja se pa oba dobro vidi z baterijo. LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Badzo Roveraš
Pridružen/-a: 16.02. 2010, 18:04 Prispevkov: 919
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
LISAC_88 Roveraš
Pridružen/-a: 06.08. 2009, 06:03 Prispevkov: 586 Kraj: Železniki
|
Objavljeno: 17 Apr 2011 09:45 Naslov sporočila: |
|
|
Aha saj se mi je zdelo da bi znal biti to ta konektor rjav. Hvala za odličen posnetek, bom poskusil na svojem prav kmalu, mogoče še danes, da vidim, če bo zalavfal vento na full mode. Hvala Ti sporočim. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LISAC_88 Roveraš
Pridružen/-a: 06.08. 2009, 06:03 Prispevkov: 586 Kraj: Železniki
|
Objavljeno: 17 Apr 2011 11:46 Naslov sporočila: |
|
|
Evo sem sprobal ventilatorja, ko sem potegnil dol konektor, sta se oba zavrtela točno tako, kot na tvojem posnetku, ko sem ga nataknil nazaj, pa se sklopita, tako da delata OK. Sem pa moral dolit skoraj 1 liter hladilne, pa sem naredil fotko, ki jo bom še prilepil, mislim da sem videl nekje malo mokro in možno da je to to, nisem siguren kaj je tam, zdi se mi, da bi znal biti termostat, spodaj pa je motorju bilo malo mokro...LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
z0k1 Stalni uporabnik
Pridružen/-a: 08.11. 2009, 18:04 Prispevkov: 226 Kraj: MB - Ptuj
|
Objavljeno: 17 Apr 2011 12:48 Naslov sporočila: |
|
|
kaj se ventilatorjev tiče, meni tudi dela kar čudno, po 15min pri prižganem motorju se je šele prižgal, vendar temp. ni nikoli še prišla čez polovico... je pa tako narejen hladilnik da dobi od spredaj tudi dovolj zraka in se pri zmerni vožnji tudi sam dovolj hladi.
meni se je zadnjič (po 50km vožnje nad 130km/h), ventilator prižgal šele ko sem avto parkiral pred hišo. _________________ United-Team Audio Garage 2low4you
SPL Dynamics XTR-380D2 @ Aurora 1600.1
Blaupunkt Velocity VPc 542 PRO @ Pioneer GM-5300T
Blaupunkt GTx 542 SC @ Pioneer AVH-P5000DVD
dB Team United: http://united-team.mojforum.si/ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LISAC_88 Roveraš
Pridružen/-a: 06.08. 2009, 06:03 Prispevkov: 586 Kraj: Železniki
|
Objavljeno: 17 Apr 2011 13:26 Naslov sporočila: |
|
|
z0k1 je napisal/a: | kaj se ventilatorjev tiče, meni tudi dela kar čudno, po 15min pri prižganem motorju se je šele prižgal, vendar temp. ni nikoli še prišla čez polovico... je pa tako narejen hladilnik da dobi od spredaj tudi dovolj zraka in se pri zmerni vožnji tudi sam dovolj hladi.
meni se je zadnjič (po 50km vožnje nad 130km/h), ventilator prižgal šele ko sem avto parkiral pred hišo. |
Z0k1 to je v tvojem primernu slišati čisto normalno veš, meni se po 15min ne prižge nikoli...in cagar temp. nikoli ne gre čez polovico, šel je 2X do zdaj, ko je voda stekla ven in sem k sreči takoj ko sem vidil da se premika ugasnil avto (cevi strgane ). Seveda da se med vožnjo hladi precej že z zrakom. To da se ti je pri taki vožnji vklopil, ko si parkiral pred hišo je čisto O.K. LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Badzo Roveraš
Pridružen/-a: 16.02. 2010, 18:04 Prispevkov: 919
|
Objavljeno: 17 Apr 2011 14:14 Naslov sporočila: |
|
|
Kot sem že zgoraj napisal: te avti niso nikoli imeli težav z pregrevanjem med vožnjo ali pa med stanjem v koloni. Tudi ventilator ko se vklopi zelo hitro ohladi vodo.
Je pa tako: pri prejšnjem 1.6 sem imel popolnoma drugačno vezavo. Kazalec T ni nikoli ampak res nikoli prišel višje od polovice, in ko se je voda segrela je zalaufal oba ventilatorja na full speed mode-u, ne glede na to ali je bila klima vžgana ali ne.
Ta sedaj vkpalja tako kot "mora".
Drugače pa v splošni debati sem objavil glede magartskega sedla pa objavim filmček še tule - po tej vožnji na vrhu na Vršiču je bila T motorja kot pribita pod polovico brez kakršnegakoli pretiranega gretja motorja (ne med vožnjo ne na vrhu), pa bi človek po takem tiščnju pričakoval da se bo bolj grel:
http://www.youtube.com/watch?v=Gdc-Kk46Cdw |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|