Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Sigor Moderator foruma
Pridružen/-a: 01.06. 2009, 21:46 Prispevkov: 1014 Kraj: Maribor - okolica
|
Objavljeno: 05 Mar 2010 09:09 Naslov sporočila: Pranje in čiščenje avtomobila |
|
|
Temo odpiram, ker želim, da bi si člani foruma izmenjali mnenja in izkušnje v vzezi z nego avtomobila. Zanima me kje, kako in s čim negujete svoj avto.
Ali hodte v avtopralnico (ročno, avtomatsko, katere so dobre,...) ali avto perete doma, katere pripomočke pri tem uporabljate (goba, rokavica, šampon, krpe,...), skratka vse o čiščenju in negi avtomobila. _________________ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
aston Stalni uporabnik
Pridružen/-a: 02.10. 2009, 15:17 Prispevkov: 153 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 05 Mar 2010 12:42 Naslov sporočila: |
|
|
Avto perem skoraj vedno sam doma, razen pozimi, če je avto preveč slan grem včasih v avtopralnico. Drugače avtopralnic ne maram preveč saj ob pogosti uporabi pustijo v laku na miljone majhnih komaj vidnih praskic, ki so dobro vidne šele na soncu. Ampak še vseeno nekatere avto pralnice so boljše od drugih, odvisno kakšne krtače uprabljajo.
Pri pranju doma je najvažneje, da to delam v senci ne na soncu. Uporabljam petrolov šampon in avto po pranju zbrišem z jelenovo kožo. Po pranju sem pozoren na morebitne praskice, da jih pravočasno saniram predno ratajo rjave.
Mogoče kdo ve za kakšno dobro polir pasto za metalik lake in za odstranjevanje majhnih praskic v metalik laku, sem sprobal že od sonaxa in še neki scratch remover samo sem bil razočaran.
Rover 111 skoraj celo zimo počiva v garaži in je v uporabi večinoma poleti
to pa zato, ker je cabrio in še ful rjavi. Za pozimi imam raje 200-tko ker je močnejša bolj varna pa še ni mi je tako škoda.
Mogoče me zanima še to, če in kako zaščitite vaše Roverje pred rjo, predvsem zadnje koloteke, ki so najbolj na udaru. Jih imate v garaži ? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sigor Moderator foruma
Pridružen/-a: 01.06. 2009, 21:46 Prispevkov: 1014 Kraj: Maribor - okolica
|
Objavljeno: 05 Mar 2010 13:38 Naslov sporočila: |
|
|
EDIT 17.05.2011
V nadaljevanju opisan način čiščenja je že malo iz mode. V nadaljevanju teme je postopek, ki ga trentno uporabljam.
Jaz imam svoja Roverja oba v garaži.
Perem ju izključno sam doma, 75-ka odkar jo imam (4 leta bo kmalu) še ni bila v avtopralnici, 200-tka pa samo enkrat v 12-ih letih in pol.
Razen pozimi, si vedno vzamem čas za pranje, ne perem na najbolj vročem soncu pleti, ker se vse prehitro zasuši šampon in ne morem avta lepo oprat.
Sicer pa uporabljam Kärcher, šampon od Petrola (z učinkom odbijanja kapljic) in gobo. Avto najprej temeljito sperem s Kärcherjem, nato pa ga po delih umivam še z gobo in šamponom, za konec si pustim kolesa. Obrišem ga z jelenjo kožo, stekla in še robove vrat, vrat prtljažnika, motornega pokrova pa z navadno bombažno plenico (mako plenice). Za mrčes si pomagam s sonaxovim preparatom. Imam eno polirno pasto od Amway-a , ki jo uporabim v glavnem za odstranjevanje površinske rje (to so tiste rjave pikice, ki jih je zdaj po koncu zime polno, posebej vidne so pa na beli barvi), s to pasto odstranim tud kak bolj trdovraten madež ali pa kako res malo prasko. Pa kromirane dele včasih z njo spoliram. S to polirno pasto tud kake zametke rje z robov blatnikov odstranim za nekaj časa.
Notranjost posesam, tepihe obvezno vzamem vem, armaturko pobrišem samo z vlažno krpo, ponavadi kar z jelenjo kožo.
Pa mine dve uri kot bi pihnil (včasih še več). _________________
Nazadnje urejal/a Sigor 17 Maj 2011 21:45; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
donpatriot Uporabnik
Pridružen/-a: 29.01. 2010, 16:00 Prispevkov: 54
|
Objavljeno: 05 Mar 2010 14:06 Naslov sporočila: |
|
|
V enem letu odkar imam avto, ga še nikol nism oprav. Čistim samo notranjost. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
aston Stalni uporabnik
Pridružen/-a: 02.10. 2009, 15:17 Prispevkov: 153 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 05 Mar 2010 14:18 Naslov sporočila: |
|
|
Pozabil sem še napisat, da gume po pranju ponavadi našpricam z
Armior all, zaščitno in čistilno peno. Gume se potem res svetijo in zgledajo bolše kot nove . Tudi notranjost predvsem armaturno našpricam z Armior all čistilom za armaturne, deluje antistatično in baje ščiti plastiko pred soncem in UV. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
KrajncB Stalni uporabnik
Pridružen/-a: 15.09. 2009, 20:11 Prispevkov: 382 Kraj: maribor
|
Objavljeno: 05 Mar 2010 16:35 Naslov sporočila: |
|
|
ja, no, jaz si ga tudi čistim sam...
delam v avtopralnici.....
no, v glavnem, vedeti morate da če perete sami doma ga morate prati vedno v senci in najprej ga dobro namočite z čisto čimbolj hladno vodo da se pločevina vsaj malce ohladi, saj če pride šampon v neposreden stik z vročo barvo na njej potem pusti lise, kjer se je posušil, odstraniš jih lahko tako da avto še enkrat dobro opereš in po možnosti še malce prebrišeš z polirno pasto
za pranje doma, kjer ne uporabljete voska je najbolj priročen kar sam detergent za pranje posode (prill limona)
Zdelo se vam bo smešno ampak je resnično
prill razmasti in deluje antistatično, ni preveč agresiven in ne pušča lis za seboj ko pobrišete avto (temnejše barve),
najbolj pomembno pri pranju avtomobila je na začetku, da z čisto vodo kar se da njabolje operete in odstranite večje svinjerije(blato, fini pesek prah)
prah je najbolj nevaren za tako imenovane mikrorise (ki se vidijo na soncu)
po pranju ga pobrišete samo enkrat in nič več, saj preden pobrišete cel avto se že na začetku nanj prime nekaj prahu (če je zelo statičen avto)
ker vedeti morate da z drgnjenjem ustvarjate trenje ki se pretvori v statično elektriko
ko je avto suh in ga grete "glancat" s tem začnete povzročati mikrorise
ko se avto briše se briše samo zunaj (vrata pustite zaprta), nato vzamete drugo krpo in z njo pobrišete še med vrati (saj tam vedno ostane še kaj praha)
najboljša krpa za brisanje avtomobila je brušeno usnje ali tako imenovana alcantara, kos krpe stane nekje 20 evrov ampak za potrebe domačega pranje vam bo držala najmanj 2-3 leta
fino se da oprati, lepo drzi po avtu med brisanjem (se ne rola)
ko jo kupite je tako velika da jo lahko prerežete na polovico in imate eno za avto, drugo pa za noranjost
vpije enkrat več tekočine kot navadna vileda ali jelenova koža, le da jo morate po pranju ustrezno zapakirati (biti mora namreč vedno vlažna)
ko avto operete in imate še čas potem pa vzamete fino polirno pasto od AvtoMagic (final polish - roza barve), z mikrokrpo nanesete pasto z rahlimi kronimi gibi po avtomobilu (obvezno v senci), nato pa z čisto drugo mikrokrpo posušeno pasto pobrišete in........
preden pogledate avto si dajte dor sončna očala......... _________________ pod mojim roverom je vedno luža , ko konji švicajo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
KrajncB Stalni uporabnik
Pridružen/-a: 15.09. 2009, 20:11 Prispevkov: 382 Kraj: maribor
|
Objavljeno: 05 Mar 2010 16:40 Naslov sporočila: |
|
|
aja opazil sem da govorite o rjavih pikicah...
to je industrijska rja ki je v zraku, sploh blizu železniškega prometa......
ta se prime na barvo in se dobesedno prilima na njo isto kot katran od asfalta poleti
neglede ali ima avto plastične dele ali ne se bo tale rja tam oprijela in začela vedno globlje razžirati lak in barvo, dokler nebo prišla do tistega kar hoče imeti (pleha)
odstranite jo z polirno pasto in mašino.....
potem pa še glede zime soli in garaže...
ko so ceste soljene se sol oprime vašega avtomobila in najslabše je da ga potem celega zasoljenega postavite v garažo.... ZAKAJ?
sol deluje pri temparaturi nekje od -2 pa naprej
v garaži imate sigurno povprečno temparaturo nekje od 10 pa do 15 stopinj, kar je idealno da sol začne razžirati gumjaste dele, dele podvozja, koloteke.....
zato je bolje da se pozimi avto pušča veni , kar zmanjšuje soli da razžira, če pa ga daste v garažo a ga je najbolje pred tem dobro oprati (od podvozja, kolotekov strehe...)
nasplošno to velja za tiste ki puščate avte v garaži po cel teden ali pa še več.....
isto je če pustite avto ki ga ne uporabljate in iz njega vzamete akumolator
neglede na to ali je po vašem čisto prazen... nima veze,
akumolator ima v sebi še vedno toliko energije da nevtralizira morebitno rjo ki ga napada, če pustite rabljen avto brez akumolatorja nekje vam bo čez 2 meseca najmanj že začel kar pošteno rjaveti, če pa pustite v njem akumolator pa to nebo tako.....
saj veste da je minus pola akumolatorja povezana z šasijo avtomobila _________________ pod mojim roverom je vedno luža , ko konji švicajo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
aston Stalni uporabnik
Pridružen/-a: 02.10. 2009, 15:17 Prispevkov: 153 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 05 Mar 2010 20:37 Naslov sporočila: |
|
|
KranjcB, dobro si vse to napisal samo, to da je treba pustiti akumolator v avtu, da manj rjavi pa res prvič slišim. Ponavadi pravijo, da je treba akumolator dati ven iz avta, če ta dalj časa stoji, to pa zato ker naj bi se akumolator sam praznil. Sam sicer nikoli ne jemljem akumolatorja iz avta razen, če je kaj narobe z njim. Tako, da upam, da tvoja teorija res drži. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Josip Stalni uporabnik
Pridružen/-a: 12.11. 2009, 18:59 Prispevkov: 377
|
Objavljeno: 06 Mar 2010 00:06 Naslov sporočila: |
|
|
KrajncB ima prav glede akumulatorja. Akumulator je potrebno pustiti v avtu ker če ga ni se rja lažje nabere na avto, če pa je akumulator v avtu je pa skoz statična elektrika na šasiji in se rja manj in počasneje nabira na avto, tako da komerkol bo avto stal del čas naj ne jemlje akumulatorja ven ker se zna nardit da bo bol prerjavel kot pa z akumulatorjem.
Lp forumaši. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
KrajncB Stalni uporabnik
Pridružen/-a: 15.09. 2009, 20:11 Prispevkov: 382 Kraj: maribor
|
Objavljeno: 06 Mar 2010 17:58 Naslov sporočila: |
|
|
to pravijo starejši pametnjakoviči ki nimajo pojma in jih je strah da se jim akumolator sesuje...
danes, pri današnjih avtomobilih, če vzameš ven akumolator ni samo problem v rji ampak tudi v spominu glavega računalnika avtomobila, saj ima glavni računalnik v sebi samo majhno baterijo, ki v primer da nima zunanjega napajanja obdrži podatke o nastavitvah motorja in vsem milem kar pač premore, toda ta energija je omejena, in če avto stoji dalj časa brez akumolatorja se tudi ta baterija izprazni in.... podaki utegnejo biti izgubljeni, preklopi se na optimalno delovanje, kar pa ne pomeni da je najboljše za avto, lahko da se je že sam preprogramiral in včasih avti potem sploh ne vžgejo (passat,audi) _________________ pod mojim roverom je vedno luža , ko konji švicajo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
stanley Roveraš
Pridružen/-a: 07.12. 2009, 16:17 Prispevkov: 571
|
Objavljeno: 06 Mar 2010 23:04 Naslov sporočila: |
|
|
Ja glede računalnika imaš prav, še posebej pri večini avtomobilih so se in se še uporabljajo mikrokontrolerji in mikroprocesorji z zunanjim pomnilnikom (RAMOM), ki pa ga je potrebno osveževat na 1ms, zato je potrebna baterija.
Kar se pa tiče akumulatorja še nisem slišal . Bom raje tiho in bom še raje malo
Kje sta pa to slišala Krajnc in Josip? Al sta vidva izumla to teorijo
Res je, da je avto naelektren po vožnji zaradi trenja zraka še posebej pozimi, ko je hladneje in bolj suh zrak. Na mene vedno iskra preskoč, ko stopim ven in zaprem vrata. Avto je Faradayeva kletka in je pozitivno nabit.
Potencial školke je lahko včasih tudi nekaj tisoč voltov, kar pa je odvisno od površine pleha. Če pa dlje stoji pa elektrina počasi vsahne proti zemlji.
No avtobusi morajo imeti vsi tiste gume, ki jih vlečejo po asvaltu, da se razelektri. Tam bi te pa kar fajn ubrisalo, če tega ne bi bilo.
Letalo vsakič razelektrijo po pristanku, ker tam si pa pečen.
Tisto o akumulatorjih pa ni tako slaba ideja.
_________________ Vozi se kot gentelman. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sigor Moderator foruma
Pridružen/-a: 01.06. 2009, 21:46 Prispevkov: 1014 Kraj: Maribor - okolica
|
Objavljeno: 17 Maj 2011 22:00 Naslov sporočila: |
|
|
Za začetek nekaj linkov, kjer se najde veliko o čiščenju avtomobila in tudi nekaj dobrih trgovin v UK.
http://www.autogeek.net/detailingtips.html
http://paintcarendetailing.com/
http://www.elitecarcare.co.uk/
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=4637
http://www.shinearama.co.uk/
http://www.seriousperformance.co.uk/News.html
Jaz avto vedno najprej temeljito sperem s Kärcherjem. Nato uporabljam za pranje dve vedra, v enem je šampon, v drugem čista voda. Šampon naj bo čimbolj nežen, čimbolj spolzek, da voda po pranju dobro odteka z avta. Tak je Petrolov šampon z učinkom odbijanja kapljic, pa Dodo Juice Born to be mild, Dodo Juice pa ima tud še en boljši šampon (natural ali nekaj takega)
Perem z volneno rokavico. Umijem del avta, nato rokavico splaknem v čisti vodi in spet nanašam šampon. S tem ostaja voda, v kateri je šampon, do konca skoraj čista. Šamponirane dela tudi sproti izpiram. Na koncu avto posušim z veliko mikro krpo in to samo s polaganjem na avto, čim manj drgnjenja.
Enkrat na leto, spomladi, se lotim čiščenja s plastelinom. Uporabljam Bilt Hambert soft clay, ki za lubrikant uporablja kar vodo. Nato pa po ponovem pranju nanesem še eno ali pa dve plasti sealanta Finish Kare 1000p, ki ga nanašam z majhno gobico (foam aplicator) in potem odstranim in "spoliram" z mikrokrpo.
Gume namažem z gelom od Turtle Wax in sicer čisto na tanko in ga kar pustim, da se posuši. Platišča ob menjavi gum očistim s čistilom od Turtle Wax za platišča, čez sezono pa kar s šamponom. Turtle wax kupim kar v Leclercu, ostale stvari pa iz prej omenjenih trgovin v UK. _________________ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LISAC_88 Roveraš
Pridružen/-a: 06.08. 2009, 06:03 Prispevkov: 586 Kraj: Železniki
|
Objavljeno: 04 Jul 2011 18:55 Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo, imam eno vprašanje glede čiščenja avta. Lastniki Roverjev 75, ali ostali forumaši: S čim čistite kromirane dele avtomobila (gril, letve okrog, ogledala in krom zadaj pri tablici)? LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sigor Moderator foruma
Pridružen/-a: 01.06. 2009, 21:46 Prispevkov: 1014 Kraj: Maribor - okolica
|
Objavljeno: 04 Jul 2011 20:49 Naslov sporočila: |
|
|
Če je krom dobro ohranjem, zadostuje že malo boljši šampon. Jaz pa uporabljam še od Amway-a Silicon Glaze. Ne vem, ali se to še sploh dobi.Imam pa eno flašo že lep čas doma, pa je še ok, samo zmrznit ne sme.
Dobi se pa tudi posebej čistilo za krom, jaz sem ga kupil v Leclercu, je pa od Turtle Wax, gor je pa celo Rover 75 narisan. _________________ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Badzo Roveraš
Pridružen/-a: 16.02. 2010, 18:04 Prispevkov: 919
|
Objavljeno: 15 Apr 2012 10:38 Naslov sporočila: |
|
|
Sem že miljonkrat spraševal pa to.
Torej kje se da dobiti dober plastelin in sealant?
Sealant v bistvu zaščiti avto ane? _________________ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|